After successful completion of the course, students are able to design a project that is oriented towards the common good creatively and on their own responsibility and to implement it in a team-oriented manner.
Due to the directly practice-based orientation of the course, learning results are achieved through both "headwork" and "manual work" and, in the tradition of "learning by doing", cognitive, social and emotional learning are brought together. Through networking, transdisciplinary thinking and action, a variety of positive learning experiences, both individual and collective, should be possible. The open process design should motivate students to actively and self-determinedly acquire possibilities of behaviour and action (also beyond the course framework).
not available
> Learning by Doing: 1:1 project conception and implementation> action-oriented project work in a team> recherche and discussion of best practice> preparation of project reports
1-G-Regel: Da vorgesehen ist, projektbezogen auch in den Schulräumen zu arbeiten, können in diesem Semester nur geimpfte Personen teilnehmen!Folgende Lehrveranstaltungen nehmen ebenfalls auf das "BiB-Lab" Bezug und können kombiniert werden:Bachelor: 253.H29 "Wahlseminar Gebäudelehre - Bildungslandschaften": https://tiss.tuwien.ac.at/course/courseDetails.xhtml?dswid=6536&dsrid=362&courseNr=253H29&semester=2021WMaster: 264.221 "Stegreifentwerfen COLORS MATTER. Farbkonzepte für Bildungsräume": https://tiss.tuwien.ac.at/course/courseDetails.xhtml?dswid=6406&dsrid=65&courseNr=264221&semester=2021W
1:1 project implementation and preparation of a project report (logbook, storyboard, picture story, etc.) in which the course of the project and the associated individual and collective learning experiences are documented in text and picture in a manner appropriate to the process.
Studierende, die diese LVA in Kombination mit dem Wahlseminar oder dem Stegreifentwerfen, das ebenfalls auf das BiB-Lab bezogen ist, absolvieren wollen, werden bevorzugt aufgenommen.
Interesse an der Zusammenarbeit mit Kindern im Volksschulalter wird vorausgesetzt, besondere Vorkenntnisse sind jedoch nicht erforderlich.